فراخوان هنری

فراخوانها و اطلاعیه ها و جشنواره های هنری

فراخوان هنری

فراخوانها و اطلاعیه ها و جشنواره های هنری

آغاز فعالیت: شهریور 1392
آدرس: شهرکرد، خیابان کاشانی، پژوهشکده تعلیم و تربیت استان
تلفن: 03813349864

رشته های تحت پوشش:گرافیک، گرافیک رایانه ای، عکاسی، عکاسی دیجیتال، نقاشی فنی و کاردانش، تصویربرداری، سینما، نمایش، چهره سازی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دنیای طراحی‌گرافیک به اقیانوس وسیعی می‌ماند که اسرار زیادی در آن نهفته است! در طول چند دهه‌ی گذشته شاهد پیشرفت بسیار سریع طراحی‌گرافیک بوده‌ایم. گویا تب یافتن ایده‌های خلاقانه و جدید درطراحان‌گرافیک وجود داشته است تا به کمک آن بتوانند برند مورد نظر را در میان سایر برندها به چشم بیاورند و تاثیر عمیقی بر مخاطب، دیدگاه‌ها، سفارش‌دهنده و کل مجموعه‌ی مربوط به یک تجارت بگذارند.
انواع طراحی‌گرافیک مانند طراحی لوگو، طراحی وب، طراحی صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایر طراحی‌های این‌چنینی، از عوامل حیاتی تاثیر‌گذاری یک برند بر مخاطب هستند. در واقع متخصصان و سفارش‌دهندگان بر این باورند که بدون یک طراحی‌گرافیک هدفمند و قوی، کسب و کار یک مجموعه راه به جایی نخواهد برد.
برای طراحان‌گرافیک مهم است که درمورد تاریخ طراحی‌گرافیک اطلاعاتی داشته باشند و بدانند چگونه در طی سال‌ها رشد کرده است و چطور گذشته‌ی آن، امروزش را شکل داده و آینده‌ی آن‌را رقم می‌زند.




ده نکته‌ی جالب در مورد تاریخ طراحی‌گرافیک

بنابراین اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در دنیای تاریخ طراحی‌گرافیک کند‌و‌کاو کنید و ببینید چگونه در گذر زمان تغییر کرده و تکامل یافته است، می‌توانید این ده نکته که اطلاعاتی مختصر ولی مفید را در بردارند را مطالعه نمایید.
۱-    باور بر این است که طراحی لوگو در قرن سیزدهم و توسط رومیان باستان آغاز شده است. آن‌ها با خط هیروگلیف روی حیوانات خانگی علامت‌گذاری می‌کردند تا مالک هر حیوان مشخص شود.
۲-    طراحی گرافیک با پیکتوگرام‌های سومریان و هیروگلیف‌های مصریان بین سال‌های ۲۵۰۰ ق.م تا ۱۴۰۰ ق.م آغاز شد.
۳-    تایپوگرافی بر پوست حیوانات متعلق به اواسط دهه‌ی ۱۴۰۰ دیده می شود. «یوهان گوتنبرگ» کسی بود که اولین سری حروف -با قابلیت جا‌به‌جایی- را تکامل بخشید. «کلود گاراموند» در سال ۱۵۳۰ اولین کارگاه ساخت حروف فلزی را تاسیس کرد، آن‌را ارتقا داد و در جهت استفاده در صنعت چاپ به فروش رساند.
۴-    در قرن هجدهم طراحی حروف بر اساس اصول و قوانین ریاضی صورت می‌گرفت. تایپوگرافی تزئینی نیز در دهه‌ی ۱۸۰۰ آغاز شد. اولین فونت بدون سریف در یک سطر از یک کتاب به نمایش گذاشته شد.
۵-    هنر نوین در اواخر دهه ی ۱۸۰۰ به‌عنوان شیوه‌ی هنر جهانی پدیدار شد و با سرعت باد، دنیای طراحی‌گرافیک را در بر گرفت.



۶-    فونت «هلوتیکا» در قرن بیستم به جهانیان معرفی شده و خیلی زود به یکی از پر مصرف‌ترین فونت‌های موجود بدل شد.
۷-    بین دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۰ پاپ‌آرت و هنر روان‌گردان  جزو سبک‌های رایج طراحی‌گرافیک محسوب می‌شدند.
۸-    اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ طراحان توجه بیشتری به فضای میان حروف، فرم‌های پیچیده‌ی حروف، ماشین‌های تایپ و کلاژ نمودند.
۹-    از دهه‌ی ۱۹۹۰ به بعد سبک هنرهای خیابانی رواج یافت. تولید انبوه تایپ‌فیس‌ها آغاز شد و برای استفاده در کامپیوترها به بازار عرضه شدند.
۱۰-    نخستن وب‌سایت در سال ۱۹۹۲ راه‌اندازی شد.
این‌ها تنها بخشی از موارد جالب بسیاری هستند که در تاریخ طراحی‌گرافیک وجود دارند. هدف این است که شما بدانید طراحی گرافیک و المان‌های آن چگونه در طی سال‌ها تکامل پیدا کرده‌اند. اگر شما یک طراح هستید، به یقین ایده‌ها و انگیزه‌های تازه‌ای با مطالعه‌ی تاریخ رنگارنگ طراحی‌گرافیک خواهید یافت.

نویسنده: گئوروو گوپتا
منبع

  • ۹۴/۰۷/۱۴
  • هنر فنی وحرفه ای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی