سامسونگ الکترونیکس موفق به دریافت هشت جایزه در جشنوارهی
بینالمللی «کلیو» (Clio Awards) سال ۲۰۱۵ شد. در این جشنواره که هرسال،
ایدههای خلاقانه در تبلیغات، طراحی و ارتباطات را انتخاب میکند، دو جایزه
طلا، چهار نقره و دو برنز به فعالیتهای نوآورانه و تاثیرگذار سامسونگ
اعطا شد. کمپینهای «کامیون ایمن» (Safety Truck) و «به من نگاه کن» (Look
at me) سامسونگ موفق شدند درمجموع هشت جایزه را از آن خود کنند.
کمپین کامیون ایمن سامسونگ در این جشنواره، موفق به دریافت دو جایزه طلا و
سه نقره شد. این کمپین نخستین بار بهعنوان راهکاری برای پیشگیری از
تصادفات جادهای در آرژانتین طراحی و اجرا شده بود. آرژانتین یکی از
کشورهایی است که بالاترین نرخ تصادفات جادهای در آن گزارش شده است؛ چراکه
بیشتر بزرگراههای این کشور، دارای دو باند هستند و بسیاری از تصادفات و
سوانح به دلیل سبقتهای نابهنگام در جادههای دوطرفه رخ میدهد.
به این منظور، سامسونگ در هر یک از کامیونهای ایمن خود، یک دوربین در جلو و
چهار نمایشگر بزرگ در پشت کامیون نصب کرده که پخش زندهای از جاده پیش رو
را به نمایش میگذارد. به این ترتیب، رانندگان دید مناسبی از وضعیت جاده
خواهند داشت و سبقت گرفتن از کامیون هم بسیار راحت میشود. پیش از این هم
در جشنوارهی «شیرهای کن» (Cannes Lions)، سه جایزهی طلا، سه نقره و یک
برنز به کامیونهای ایمن اهدا شده بود.
در این جشنواره، اپلیکیشن به من نگاه کن سامسونگ که برای کودکان مبتلا به
اوتیسم طراحی شده است هم برندهی یک جایزه نقره و دو برنز شد. این
اپلیکیشن، یک برنامهی آموزشی است که بهمنظور تقویت مهارتهای ارتباطی
کودکان مبتلا به اوتیسم ارایه شده است. کودکان مبتلا به اوتیسم میتوانند
به کمک این اپلیکیشن و دوربین تلفنهای هوشمند، ارتباط چشمی و همچنین نگرش و
بیان خود را از حالتهای مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند
و درنهایت، ارتباطی بهتر با اطرافیانشان برقرار کنند.
دکتر «وون پیو هونگ»، مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت سامسونگ، در این باره
گفت: “شعار و اولویت اصلی ما در سامسونگ، بهبود کیفیت زندگی مصرفکنندگان
است که این باور هم بهخوبی در دستاوردهای ما در جشنوارههای مختلفی مانند
«کلیو» و «شیرهای کن» تجلی یافته است. سامسونگ مثل همیشه به فعالیتهای
نوآورانه ادامه میدهد تا زندگی مصرفکنندگان خود را بهراستی متحول و
پربارتر کند.”
امسال پنجاه و ششمین سال برگزاری جشنواره یبینالمللی کلیو بود که در آن
برترین و خلاقانهترین کمپینهای تبلیغاتی شرکتهای پیشرو از سراسر جهان،
معرفی شدند.
- ۹۴/۰۷/۲۱